Een olgens hun website, New Jersey op basis Torgoen worden horloges gemaakt door liefhebbers van de luchtvaart, voor de professionele piloten. Dit is perfect, omdat de tijd Bum heeft een goede lucht-en ruimtevaart instrument om de vertrektijd van zijn aansluitende vlucht te controleren bij het zitten op een luchthaven bar. Het feit is, op een paar van ons echt horloge een pilot voor het loodsen nodig, maar de luchtvaart look kan net zo goed worden begrepen uit de grond. Het is een schone en functionele esthetiek die Torgoen in al haar producten heeft opgenomen, met inbegrip van de opvallende T10.
Met een adviesprijs van $ 305, de T10 is een van de meest betaalbare horloges in Torgoen's line-up. Een Ronda 515S.2 kwarts markeert de tijd. Het is een goedkoop toestel, maar het doet het werk. De tweede kant niet raakt de markers, maar aan deze kant van de kwarts markt, dat is te verwachten. De T10 paren een vliegtuig instrument stijl gezicht met een conventionele ronde kast, mijdend het plein zaak en blootgesteld schroeven gepopulariseerd door Bell & Ross, en gedeeld door Torgoen eigen T26 en T27 serie. De T10 is verkrijgbaar met zwart of crèmekleurige wijzerplaten, geborsteld of zwart PVD roestvrij staal gevallen en op een armband of een verscheidenheid van bandjes. Ik koos voor een eenvoudige zwarte wijzerplaat met witte markeringen, in een zwarte behuizing, op een rubberen band.
Meten 45mm in diameter en 52mm lug naar lug, het Torgoen T10 heeft een van de grootste gevallen mijn verzameling. De enorme 40 mm wijzerplaat en grote cijfers maken het grootste deel van de grootte, maar het horloge is op geen enkele wijze omvangrijk. De zwarte uitgestrektheid vult mijn 6.5 "pols, maar niet overweldigen het. Dit is grotendeels het gevolg van de relatief bescheiden 14mm hoogte en de kromming van de lippen. De verhoudingen zijn aantrekkelijk en zeer draagbaar. De zaak is gepolijst en geëtst met een vliegtuig design. Vreemd genoeg, er is een grote lege ruimte onder, eventueel voor eigen graveren van een klant. het horloge heeft een plat mineraal glas. een 03:00 kroon wordt geflankeerd door bewakers en draagt de Torgoen "T". het horloge is geschikt voor 10 ATM waterdichtheid, waardoor het bruikbaar voor dagelijks gebruik, en volkomen veilig om te zwemmen.
Een van de kenmerken van het horloge een pilot is de leesbaarheid en de T10 blinkt uit in deze afdeling. De inrichting is eenvoudig en overzichtelijk met Arabische cijfers 12, 3, 6 en 9, vergelijkbare grootte indexen ertussen, en vet wit zwaard handen. Het is een klassieke proef / instrument look. De elementen vrij springen van de platte zwarte wijzerplaat. De tekst op de knop wordt geminimaliseerd en goed gepositioneerd "Torgoen Zwitserse T10" onder de 12 en "100M" boven de 6. Het enige element breken deze symmetrie is het datumvenster. Hoewel ik denk dat het ontwerp zou zijn sterk verbeterd door het weglaten, t hij zwart op wit datum wiel is gemakkelijk te lezen, grootte in verhouding tot de markers, en op grond van haar 4:30 plaatsing, bemoeit zich niet met de andere elementen op de wijzerplaat. Leesbaarheid strekt zich uit in de nacht als de markeringen en handen zijn beschilderd met lichtgevende materiaal dat helder gloeit en geeft slechts een lichte groenige cast de wit in overdag.
De rubberen band is stevig met gebogen uiteinden die goed passen bij de zaak. Ik ben over het algemeen geen fan van rubber, maar ik vond dit een heel comfortabel. Het is een lange band, het meten van 130 / 90mm, dat is het uiterste van wat mijn 6.5 "pols past, en met een beetje meer staart dan ik, maar het past. Degenen met iets groter polsen zal dat probleem niet hebben. het versmalt van 24mm tot een 20mm PVD gesp voorzien van het merk Torgoen. ik hou van deze aanraking, maar de band heeft ook "TOR" "Goen" in grote letters op elke helft. ik heb begrepen dat het belangrijk is voor een merk om zichtbaar te zijn, maar dit is een beetje veel.
Gelukkig is er geen tekort aan interessante 24mm bandjes in de wereld, en de basic zwart en wit T10 draagt ze heel goed. Het enige nadeel is de nogal krappe ruimte tussen de zaak en de lente bars, die geen vet riemen in de weg staat, en vereist het verwijderen van de lente bars voor iets dikker dan een standaard nylon NAVO. Ongeveer 2mm in het voorjaar bar (niet de dikte van het lichaam van de band) is het maximum, en dat is een beetje krap. De militaire look van het horloge maakt het een natuurlijke pasvorm voor militair geïnspireerde bandjes. Een donkere groen nylon NAVO met zwarte hardware van Clockwork Synergy deed de truc met de toegevoegde bonus van het spelen van mooi buiten het groenige cast in de markers.
Dus hebben we een grote horloge met een zeer aantrekkelijk ontwerp dat comfortabel draagt op mijn relatief kleine pols. Ik heb het eigendom al enige tijd, en het heeft me goed geserveerd, met slechts een paar inkepingen in de PVD afwerking van zijn leeftijd verraden. Zou ik het aanbevelen? Kan zijn. Ik hou van dit horloge, ik echt doen, maar ik betaalde $ 120 voor mij uit een aanbod luchtvaartbedrijf. Dat was een goede deal, $ 305 retail is het niet. Als je bereid bent te betalen meer dan $ 300, kunt u een aantal nogal interessant piloot horloges, zoals die worden aangeboden door collega-strijd liefhebbers Gavox en techné . Ga dan naar G. Gerlach en je zal de luchtvaart thema-modellen te vinden met automatische bewegingen en saffier kristallen voor dezelfde prijs. Het maakt het moeilijk te rechtvaardigen betalen hetzelfde voor een vrij alledaags kwarts met een mineraal kristal. Aan de andere kant, als je kunt een T10 te koop voor minder dan $ 200, misschien wel dichter tot $ 150, wordt het veel aantrekkelijker.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten